9.5.2024 0.12, Rubrika: Čistota vody a rekreace, Lodní doprava
Vaňov s koupalištěm v Brné by brzy mohl přes Labe propojit přívoz
Ústecké čtvrti Vaňov a Brnou brzy zřejmě propojí přívoz. Provozovatel vodního dopravního prostředku jedná s ředitelem příspěvkové organizace Městské služby Tomášem Vohryzkou. Ten odhadl, že by se mohlo začít jezdit zhruba do dvou týdnů. Ještě se ladí detaily, řekl. Instituce provozuje v Brné koupaliště, nachází se tam také cyklostezka. Takové vyžití na druhé straně Labe lidem chybí a možnost přepravy přes řeku vítají. Někteří se už dnes dostávají z Vaňova na plovárnu například na paddleboardech.
„Rádi bychom naše koupaliště propojili s druhým břehem. Ředitelství vodních cest vybudovalo krásné přístaviště. My tam také máme naše městské molo, které provozujeme, ale ještě by to chtělo doplnit o nějakou osobní přepravu lidí a kol,“ ukázal Vohryzka směrem na přístaviště ve tvaru plachetnice na vaňovské straně.
Přívoz by provozoval Josef Třešňák, který by chtěl podle Vohryzky začít s provozem, co nejdříve. „Jsou potřeba nějaké legislativní věci jako pojištění. Musíme připravit místo pro převozníka. Musíme se domluvit na tom, jestli bude jezdit pravidelný jízdní řád, nebo takzvaně na zavolání,“ uvedl ředitel a odhadl, že přívoz začne jezdit do týdne či 14 dnů.
Ačkoliv si cestující vystoupí přímo na koupališti, kde je i malé molo, mohou zamířit také rovnou na Labskou cyklostezku. V případě, že by se chtěli také vykoupat v některém z bazénů, musí si koupit vstupenky. Učinit tak mohou prostřednictvím internetu, SMS zprávy, QR kódu, samoobslužného turniketu nebo si ji mohou pořídit osobně u plavčíka. Vohryzka upozornil na to, že návštěvníkům areálu bez platné vstupenky hrozí pokuta. S tím, že by lidé dopravu využili bez návštěvy koupaliště, nicméně počítá. „Bude záležet na obyvatelích, jak budou přívoz využívat,“ řekl.
Vaňov a Brnou spojují zdymadla, od nich je to ale ke koupališti ještě poměrně daleko. „Přívoz zde fungoval odjakživa i když byla postavena zdymadla. Myslím si, že svézt se přívozem je něco jiného než tlačit kolo do schodů a potom ho převádět a zase ho sundávat,“ argumentoval Vohryzka a dodal, že přívoz může být atraktivní pro rodiny s dětmi i všechny, kdo mají rádi vodu a přírodu.
Přívoz spojuje břehy Labe na několika místech v Ústeckém kraji. Donedávna Třešňák provozoval přívoz také mezi ústeckými čtvrtěmi Svádov a Neštěmice. Starostka neštěmického obvodu Yveta Tomková (Vaše Ústí) ČTK řekla, že provoz ukončil kvůli nízké hladině vody. „Také argumentoval tím, že má poškozenou loď,“ doplnila. Podle ní se od února vyhlásila již dvě výběrová řízení na nového provozovatele, zatím se však nikdo nepřihlásil. „Snaha je veliká, ale je to velký problém i personálně,“ řekla Tomková a připomněla, že převozníci musí mít kapitánské zkoušky. Dodala, že snahy o obnovení vodní dopravy budou pokračovat.
Zdroj: ČTK, ilustrační foto: wikimedia commons, Ondrej.konicek
9.5.2024 0.12, Rubrika: Čistota vody a rekreace, Lodní dopravaAktuality
Obyvatelé části Plzně mají mít letos kanalizaci a vodovod za 120 mil.
Akt. 15.1.2025 15.16Rubrika: Vodovody a kanalizace
ČZU zakládá centrum pro výzkum biologických invazí v lesích
Akt. 15.1.2025 11.42Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě