7.1.2013 16.34, Rubrika: Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace
Zkontrolujte si zabezpečení svých vodoměrů před mrazem
Společnost MORAVSKÁ VODÁRENSKÁ (MOVO) – člen skupiny Veolia Voda nabádá své odběratele, aby nepodcenili zabezpečení vodoměrů před mrazem. Připomněla to dnes mluvčí MOVO Markéta Bártová.
„Přestože mrazivé zimní období ještě nepropuklo v plné míře, raději si zkontrolujte své vodoměry. Stává se, že zákazníci zjistí poškození vodoměru až při dalším odečtu vody nebo i za několik měsíců, kdy již došlo k velkým škodám,“ uvedla Bártová. Výměna poškozeného vodoměru přijde přitom podle ní odběratele přibližně na jeden tisíc pět set korun. Za škody na vodoměru, které vzniknou jeho nedostatečnou ochranou například mrazem, plně zodpovídá odběratel. Ten je také podle uvedeného zákona povinen umožnit provozovateli přístup k vodoměru, chránit vodoměr před poškozením a bez zbytečného odkladu oznámit provozovateli závady v měření.
Před nástupem mrazivého období je vhodné zkontrolovat, zda je vodoměr umístěn ve vytápěné místnosti či minimálně izolován například izolační vatou (ne skelnou) Jako tepelnou izolaci zásadně nepoužívejte materiály, které mohou navlhnout. Pokud se vodoměr nachází ve vodoměrné šachtě, musí zákazník dbát na to, aby šachta byla pečlivě uzavřena a její vstup zabezpečen tak, aby ji nemohla zaplavit povrchová voda. V zimě je navíc vhodné poklop šachty přikrýt tepelnou izolací, například polystyrenem. Pokud je vodoměr umístěn ve sklepních prostorách a hrozí riziko promrzání, je vhodné snížit ventilaci. V případě, kdy jsou odběry minimální nebo vůbec žádné např. na letních chatách, je nutné rozvody vody úplně vypustit.
Velmi důležité je zapisovat si stav vodoměru, měsíčně nebo čtvrtletně. Díky tomu si odběratel může nejen kontrolovat správnost údajů na faktuře, ale hlavně tak lze odhalit potencionální únik vody. Je-li odběrné místo vybaveno vodoměrnou sestavou, obsahuje uzávěr před a za vodoměrem. Oba uzávěry je vhodné zhruba 2x ročně několikrát nenásilně protočit, aby byla zachována jejich funkčnost.
Kontaktní linka pro další informace: 840 668 668 – 24 hod denně havárie i zákaznické záležitosti, další údaje na www.smv.cz
Naše voda
7.1.2013 16.34, Rubrika: Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace