12.10.2019 6.51, Rubrika: Čistota vody a rekreace
Instagramová stezka v Českých Budějovicích
V Českých Budějovicích vznikla nová instagramová stezka. „Instagram je momentálně jedním z nejdůležitějších míst pro inspiraci při cestování. Proto jsme chtěli lidem ukázat, jak to u nás vypadá nejen na náměstí a na jaká místa se při výletě mohou lidé vydat.“ uvedl předseda spolku Matyáš Hric, který stezku realizoval.
Stezka ukazuje fotogenická místa, která České Budějovice nabízejí a stojí za návštěvu. Jasným cílem je ukázat návštěvníkům nejen klasická turistická místa, ale i širší okolí centra, aby měli důvod se v krajském městě zdržet a vytvořit si program na základě „sbírání“ nových fotografií do svého alba a pochlubit se s nimi na sociálních sítích. Právě sociální síť Instagram, od které je název projektu odvozen, je hlavním komunikačním kanálem. Stezka by se měla šířit hlavně organicky, mezi lidmi, doporučením a sdílením reálných návštěvníků. Zároveň by ale měla přibývat nová místa podle tipů zúčastněných.
„Instastezka vznikla za podpory Jihočeského kraje. Spojili jsme se s destinační společností, která koordinuje podobné aktivity na tomto území a vybrali jsme několik šikovných instagramerů, které jsme oslovili, zda by nám nezachytili město jejich pohledem a co se jim zde zdá zajímavé. Byl to mix místních i republikových tvůrců“ upřesňuje za spolek České Budějovice Matyáš Hric, jak realizace probíhala. V rámci první vlny, která obsahuje 10 fotografií, lze vidět tvorbu např. Jana Krejčího (@screechcz), Filipa Vaňka (@filip_vanek), Matěje Krejzy (@metjukrejza) nebo Zuzany Reifové (@zana.rei).
Na aktivitě instagramové stezky v Českých Budějovicích spolupracovala i zmiňovaná místní turistická oblast Budějovicko, která podobnou iniciativu vítá a pomáhá s dalším rozšiřováním. „Budějovická stezka navazuje na Hlubockou, čímž se nám postupně pokrývá území naší turistické oblasti podobným produktem. Do budoucna bychom rádi zapojili i další spolky k vytvoření tipů na fotogenická místa po celém území.“ doplňuje za destinační společnost Tomáš Polanský. Stezka má i svou vlastní sekci v rámci turistického webu budejce.cz (www.budejce.cz/instaplaces), kde je vidět označení místa, jeho popis, GPS lokalita a na přehledné mapě lze najít, kde se jednotlivá místa nacházejí. Výhodou je, že lze postupně přidávat další nová místa.
Sociální síť Instagram má velký potenciál a počet jeho uživatelů stále roste. V roce 2018 překonal magickou hranici 1 miliardy aktivních uživatelů za měsíc. Z toho se každý den přihlašuje téměř polovina – tzn. 500 miliónů uživatelů. 60% uživatelů internetových platforem se dozví o novém produktu právě díky Instagramu. I to byl jeden z důvodů proč vytvořit tento produkt cestovního ruchu pro krajské město. „Potřebujeme být vidět a být dohledatelní. A to přesně ve chvíli, kdy lidé hledají inspiraci na cestování a narazí na fotografie z naší destinace, které je v nejlepším případě zaujmou a naše město si přidají do itineráře svých výletů a dovolených. Taková vizuální pozvánka od vrstevníků, od lidí se stejnými zájmy nebo dokonce od známých osobností, je podle nás nyní tou nejúčinnější pozvánkou.“ kvituje tuto spolupráci Tomáš Polanský.
Pokud byste měli tipy na další místa, stačí je na Instagramu označovat #instastezka a #budejovicko. Můžete tak inspirovat ostatní. Další informace na. www.instagram.cz/budejce a www.budejce.cz/instaplaces
Zdroj a foto (Samsonova kašna v Českých Budějovicích) www.budejce.cz
12.10.2019 6.51, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Statistiky a kauzy