15.1.2020 13.37, Rubrika: Nápoje a voda v potravinách, Podnikání s vodou a zákony
Karlovarské minerální vody v roce 2018 dosáhly zisku 442 milionů korun
Karlovarské minerální vody a. s. (KMV) dosáhly v roce 2018 čistého zisku téměř 442 milionů korun při obratu přes čtyři miliardy korun. Firma meziročně zisk více než zdvojnásobila, v roce 2017 činil bezmála 210 milionů korun. Údaje zveřejnila firma ve výroční zprávě ve Veřejném rejstříku.
Akciová společnost KMV je hlavní součástí Skupiny Karlovarských minerálních vod, která od loňského roku vystupuje pod společným názvem Mattoni 1873.
Hospodářské výsledky celého odvětví podle výroční zprávy ovlivnily klimatické podmínky roku 2018. Trh přírodních vod zaznamenal v roce 2018 výrazný růst. „Společnost udržela pozici na trhu, na kterém se konkurenční boj značně vyostřil. K tomu mimo jiné přispěla řada výrobních inovací zejména v oblasti nových výrobních zařízení,“ uvádí ve výroční zprávě statutární ředitel KMV Alessandro Pasquale.
KMV a. s. měla v roce 2018 průměrný počet zaměstnanců 468, o rok dříve to bylo 482 zaměstnanců. Společnost čekala v roce 2019 nárůst exportu, zejména směrem na Slovensko. Skupina Mattoni 1873 průběžně zveřejňuje některé své hospodářské výsledky, zejména obrat za skupinu. Celé slupině vzrostly v roce 2018 tržby meziročně o šest procent na celkových 8,8 miliardy korun. Zisky ale firma neuvádí.
KMV a. s. vyrábí ve svém závodě v Kyselce na Karlovarsku minerální vodu Mattoni, stolní pramenitou vodu Aquila Aqualinea a Aquila ledové čaje. V závodě v Mnichově na Chebsku vyrábí minerální vodu Magnesia.
Do skupiny Mattoni 1873 patří v Česku i značky Poděbradka a Hanácká Kyselka, skupina vyrábí i značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade, Mountain Dew a další. Své produkty KMV vyváží do 20 zemí a jako mateřská společnost vlastní zahraniční značky minerálních vod v Rakousku a Maďarsku. V Bulharsku, na Slovensku a v Maďarsku je KMV výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů značek firmy PepsiCo. Vloni skupina koupila společně s PepsiCo hlavního srbského výrobce minerálních vod a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš.
Zdroj: ČTK
15.1.2020 13.37, Rubrika: Nápoje a voda v potravinách, Podnikání s vodou a zákony