8.3.2021 12.37, Rubrika: Nápoje a voda v potravinách, Podnikání s vodou a zákony
Nápojářské Mattoni loni klesly tržby o 2,7 procenta na 15 miliard
Nápojářské skupině Mattoni 1873 loni meziročně klesly tržby o 2,7 procenta na 15 miliard Kč. ČTK to dnes sdělili zástupci společnosti. Celkový hospodářský výsledek neuvedli. EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů, jí loni vzrostl o 12,2 procenta. Skupina vyrobila více než 1,6 miliardy lahví. Skupina nyní operuje v osmi evropských zemích, zaměstnává na 3200 lidí.
„Loňský nebývalý rok prokázal sílu a flexibilitu naší firmy. Ukázal, že se nebojíme dělat nové věci a pracovat s menšími zdroji. Velice rychle jsme se vypořádali s množstvím technologických i organizačních změn spojených s prací z domova i se zachováním fungování našich závodů, logistiky a prodejních týmů, které z domova pracovat nemohly. Naši zaměstnanci pracovali tvrdě, měli odvahu a neztráceli naději. Za to jsem jim vděčný a jsem na ně hrdý,“ uvedl generální ředitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale.
Byznys společnosti byl loni zasažen pandemií koronaviru hlavně omezeními v segmentů hotelů, restaurací a kaváren, což podle ní nešlo úplně dohnat prodejem v maloobchodě. „Mattoni 1873 ale vyvinula množství inovací. V extrémně krátkém čase tří měsíců během prvního lockdownu spustila vlastní e-shop, vymýšlela nové způsoby, jak podpořit zákazníky, jak dělat více s menším rozpočtem. Díky tomu se podařilo tento výpadek minimalizovat,“ uvedla společnost.
Firma se také loni soustředila na konsolidaci společnosti po předchozích akvizicích PepsiCo v ČR, na Slovensku a v Maďarsku a po koupi lídra srbského nápojového trhu společnosti Knjaz Miloš. Také loni se firma snažila podporovat udržitelné podnikání, dlouhodobě propaguje zavedení zálohového systému na PET lahve v ČR. Loni spustila pilotní projekt zálohovaných lahví, které se s tříkorunovou zálohou prodávaly přes online obchod Košík.cz. Dále pak zkusila obdobný projekt se zálohovaným plechem.
V letošním roce se chce soustředit na růst a udržitelnost. „Intenzivně se budeme připravovat na zálohování našich PET lahví a plechovek na Slovensku, které systém spustí od ledna 2022,“ dodal Pasquale.
Dříve se skupina jmenovala Karlovarské minerální vody. Ty založil karlovarský rodák Heinrich Mattoni v roce 1873. Současnou podobu získaly Karlovarské minerální vody a.s. v 90. letech díky výrazným investicím nových majitelů, italské rodiny Pasquale.
V ČR vyrábí vedle tradiční minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka a také značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade, Mountain Dew, distribuuje brambůrky značek Lay ́s.
Nápojářské skupině Kofola loni klesly tržby meziročně o 3,7 procenta na 6,17 miliardy korun. EBITDA se jí podle předběžných hospodářských výsledků snížila o osm procent na 1,03 miliardy korun.
Coca-Cola HBC Česko a Slovensko předloni meziročně zvýšila zisk na šestinásobných 366 milionů korun proti předloňským 61,6 milionu Kč. Čistý obrat společnosti meziročně stoupl o 2,5 procenta a přesáhl osm miliard Kč, loňské výsledky zatím nezveřejnila.
Zdroj: ČTK
8.3.2021 12.37, Rubrika: Nápoje a voda v potravinách, Podnikání s vodou a zákony