7.11.2021 13.05, Rubrika: Lodní doprava
Výroba velkých lodí v Českých loděnicích má stále perspektivu
Skutečnost, že má výroba velkých lodí, jejich opravy a realizace dalších zakázek v největší tuzemské opravárenské Loděnici Děčín – Boletice/Křešice stále perspektivu, dokumentuje aktuální situace v tomto podniku.
V současné době jsou v této loděnici k vidění hned tři velké lodě, z nich první je devadesátimetrový chemický tanker Trivento pro holandského zákazníka, což je zcela nová loď, již spuštěná na vodu, kterou lze na místě spatřit ještě zhruba dva týdny, než bude odtažena do zahraničí. Další dvě plavidla obdobné délky je soulodí Andrea české společnosti EVD (Evropská vodní doprava), které se v loděnici opravují, ve výrobní hale se ale také dokončuje několik pontonů pro americké zákazníky. Uvedená loděnice je navíc schopná současně vyrábět a opravovat šest velkých lodí najednou, což je unikátní nejen v podmínkách ČR, ale na celém toku řeky Labe.
To vše v praxi znamená, že v ČR je aktuálně i v budoucnosti velké lodě vyrábět i opravovat, přestože doba lodní dopravě v ČR příliš nepřeje, a to přesto, že lodní doprava je evidentně více ekologická, například v porovnání s kamionovou dopravou. Současné aktivity Loděnice Děčín – Boletice/Křešice shrnuje v následující první části videorozhovoru člen správní rady společnosti České loděnice, a.s. a předseda představenstva Vodní cesty, a.s. Jan Skalický, v následujících dnech vám portál Naše voda zprostředkuje další část rozhovoru právě na téma ekologických benefitů vodní dopravy:
https://www.youtube.com/watch?v=l-3N8zW6QqM
Zdroj: Naše voda, foto a videorozhovor Naše voda – Nina Havlová
7.11.2021 13.05, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Lodní doprava, Vodní doprava