14.2.2021 9.17, Rubrika: Vodní doprava
Fotoreportáž: Výroba velkých lodí v Loděnici Děčín – Boletice
V jediné tuzemské loděnici, která je schopna vyrobit velké tankery pro plavbu na evropských vodních cestách, kotví v současné době 110 metrů dlouhý chemický tanker pro holanského zákazníka. Pro veřejnost je přitom areál loděnice uzavřen, a portál Naše voda pro Vás proto připravil ještě před odjezdem tohoto tankeru fotoreportáž.
Loděnice Děčín - Boletice/KřešiceAutor: Nina Havlová
Tanker byl v Loděnici Děčín – Boletice/Křešice dokončen již na konci loňského roku, vzhledem k lockdownu v Holandsku se ale jeho odplutí zpozdilo a v současné době brání jeho transportu do Nizozemí mrazivé počasí a ledové jevy na cestě do cílové destinace. Lze ale očekávat, že moc dlouho se už tanker v děčínské loděnici nezdrží.
Chemický tanker je 110 metrů dlouhý a váží 700 tun. Jde o dvouplášťovou loď s vnějším ocelovým a vnitřním nerezovým pláštěm, která má šest hermeticky uzavíratelných komor, takže v lodi lze přepravovat šest různých druhů zboží, aniž by došlo ke vzájemnému kontaktu převážených komodit. Teoreticky tak lze v tankeru vedle sebe přepravovat zároveň potraviny nebo zemědělské komodity a zároveň chemické látky. Loděnice v Děčíně je schopna vyrábět nebo opravovat současně až šest takto velkých lodí, vzhledem k tomu ale, že podpora lodní dopravy a s tím související výroby a opravy lodí je v současné době v dopravní politice v ČR na vedlejší koleji, není kapacita děčínské loděnice plně vytížena a velké lodě a lodě vůbec se opravují a vyrábějí pouze pro zahraniční klienty.
Problematiku vodní dopravy včetně děčínské loděnice přibližuje v následujícím videorozhovoru člen správní rady společnosti České loděnice, a.s. a předseda představenstva Vodní cesty, a.s. Jan Skalický.
Naše voda, fotoreportáž a videorozhovor Naše voda – Nina Havlová
14.2.2021 9.17, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Prevence povodní, voda v krajině, Podnikání s vodou a zákony, Vodní doprava, Významné zprávy