18.5.2020 13.47, Rubrika: Čistota vody a rekreace
Kraj podpořil financování cyklostezky přes Nové Mlýny
Zastupitelstvo Jihomoravského kraje schválilo dnes doporučení rady kraje a podpořilo stavbu cyklostezky přes vodní dílo Nové Mlýny. Informovala o tom mluvčí Krajského úřadu Jihomoravského kraje Monika Brindzáková.
Projekt 2,6 km dlouhé cyklostezky při silnici I/52 přes vodní dílo Nové Mlýny má zelenou. Zhotovitelem se stala Společnost Cyklostezka Nové Mlýny, kterou tvoří společnosti EUROVIA CS a FIRESTA-Fišer. Stavba cyklostezky by měla být zahájena v nejbližších dnech, její dokončení je naplánováno na červen 2021. „V následujícím období budeme v rámci krajského rozpočtu velmi zvažovat, které projekty finančně podpoříme. Ale právě toto je příklad projektu, kdy s ohledem na výši získané dotace a na propojení stezky s opravou páteřní komunikace, by bylo neekonomické její výstavbu nepodpořit,“ řekl hejtman Bohumil Šimek. Jak konstatoval náměstek hejtmana Petr Hýbler, realizace stavby s celým názvem „Cyklostezka umístěná při silnici I/52 na straně střední nádrže vodního díla Nové Mlýny“ je bezprostředně spojena s rekonstrukcí příslušného mostu přes vodní dílo. Jako jeho součást je lávka pro cyklisty financována Jihomoravským krajem a realizována společně s Ředitelstvím silnic a dálnic. Cyklostezka se na lávku na mostě napojuje.
„Celý projekt tedy přijde na 115 milionů korun (včetně DPH). Na stavbu samotné cyklostezky s lávkou celkové hodnoty stavebních nákladů ve výši 89,75 milionu přispěje kraji Státní fond dopravní infrastruktury částkou 58,9 milionu korun, když samotný kraj profinancuje 15 % celkových uznatelných nákladů. Podíl Jihomoravského kraje na stavbě tedy bude přibližně 10,3 milionu korun,“ sdělil podrobnosti o stavbě cyklostezky náměstek hejtmana Hýbler. „Součástí je i řešení nevhodného křížení cyklotrasy na jižním konci cyklostezky. Cyklostezka je umístěna na přísypu hráze podél silnice I/52, jedná se o lokalitu vodního díla a přírodní rezervaci, rekreačně významnou s vysokým vytížením i potenciálem cyklodopravy i cykoturistiky. Na uvedené komunikaci je dnes vysoká intenzita vozidel s vysokým podílem nákladní dopravy, vedení cyklistů po silnici je nevhodné, zejména z důvodu častých nehod. Jde nám také o propojení trasy celoevropského významu EuroVelo 9, trasy Brno-Vídeň a trasy Greenway K-M-W,“ dodal náměstek hejtmana.
JM Kraj, ilustrační foto (novomlýnské nádrže) Naše voda – Nina Havlová
18.5.2020 13.47, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Přehrady a vodní dílaAktuality
Výročí Karlínské vodárny: Historie a zajímavosti unikátní stavby
Akt. 25.11.2024 10.21Rubrika: Vodovody a kanalizace
Směrnice EU nutí pardubické vodárny investovat miliardy do čištění odpadních vod
Akt. 25.11.2024 8.58Rubrika: Čistota vody a rekreace, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace