17.10.2019 9.30, Rubrika: Vodovody a kanalizace
Lidé oceňují moderní služby a profesionalitu zaměstnanců PVK
Vysokou spokojenost s úrovní služeb ukázal poslední průzkum spokojenosti, který pro Pražské vodovody a kanalizace (PVK) provedla nezávislá výzkumná agentura IBRS – International Business and Research Services. Výzkumu se zúčastnilo 800 respondentů z řad individuálních zákazníků, správců bytových domů či bytových družstev, průmyslových zákazníků a firem. Šetření probíhalo v Praze od 3. září do 1. října 2019. Uvedl to Tomáš Mrázek, mluvčí PVK.
„Se službami PVK je celkově spokojeno 93 % respondentů, což je nadprůměrná hodnota ve srovnání s jinými firmami v obdobných oborech. Nejvyšší celková spokojenost je u individuálních zákazníků dokonce 94 %, tedy o 2 % vyšší než v loňském roce,“ uvádí výsledky letošního průzkumu Miloš Rybáček, jednatel společnosti IBRS. Spokojenost zákazníků s PVK je dlouhodobě na vysoké úrovni. Od roku 2015 byly hodnoty vždy nad devadesáti procenty.
Kvalitu pitné vody oceňuje 92% zákazníků
„Nejvyšší vliv na celkovou spokojenost zákazníků má podle výzkumu kvalita dodávané vody a plynulost její dodávky. U obou parametrů výzkum potvrdil výborné výsledky napříč všemi segmenty“, doplňuje Miloš Rybáček. S kvalitou dodávané pitné vody je spokojeno 92 % respondentů, u firem pak dokonce 94 % respondentů.
Pražané si kohoutkovou oblíbili. Téměř 80% respondentů uvedlo, že vodu z kohoutku používá doma k pití. U respondentů zastupující bytová družstva je to ještě o 6 % více, tedy 86 % respondentů.
Jak lidé vnímají plynulost dodávek pitné vody? Celkem 96 % respondentů je spokojeno, u skupiny bytových družstev dokonce 98 %. Bytová družstva jsou také stoprocentně spokojena s rychlostí odstranění problémů s dodávkami vody.
Výzkum potvrdil mimořádnou spokojenost s profesionalitou zaměstnanců
Devadesátpět procent zákazníků, kteří přišli do kontaktu se zaměstnanci PVK, oceňují jejich profesionalitu. S chováním a vystupováním odečítače vodoměru je spokojeno 98 %, u skupin bytová družstva a firmy je spokojenost stoprocentní.
Roste důraz na moderní způsoby komunikace
Pražané oceňují také zákaznickou péči PVK. S vyřízením požadavku na zákaznickém centru je spokojeno 95 % respondentů, s kvalitou informací pak 89 % respondentů. Jaký způsob komunikace zákazníci preferují? Mladší s vyšší vzděláním preferují elektronickou formu komunikace (internet, SMS, e-mail, zákaznický portál), naopak starší upřednostňují tradiční formy – zejména zákaznickou linku a letáky. Internetové stránky PVK jsou nejvyhledávanější také pro bytová družstva a firmy.
Agentura IBRS – International Business and Research Services – působí na českém trhu už 25 let a svým klientům nabízí plný servis v oblasti marketingového výzkumu, včetně navazujícího poradenství. IBRS realizovalo na českém trhu více než 3700 projektů pro 680 různých klientů. Mezi klienty IBRS patří nejen významné korporace, ale i menší firmy z různých trhů. IBRS je korporátním členem světové organizace pro výzkum veřejného mínění a marketingový výzkum ESOMAR.
Naše voda
17.10.2019 9.30, Rubrika: Vodovody a kanalizace, Statistiky a kauzy