22. 12. 2024

Průplav mezi Černým mořem a Baltem?

Námořní institut v Gdaňsku a běloruská státní společnost „Dněpro-bugská vodní cesta“ (klient), podepsali v Minsku smlouvu o studii proveditelnosti. Odborníci budou zkoumat ekonomické, technické, environmentální a další aspekty obnovy vodní cesty E-40 mezi polským Gdaňskem a ukrajinským Chersonem. Oznámila to Místní nadace pro podporu mezinárodního dialogu a spolupráce „Interakcia“.

Výsledky zkoumání budou prezentovány na konci roku 2015.

Do 11 měsíců konsorcium prozkoumá možnosti využití vodní cesty E-40 a navrhne tři konkrétní scénáře pro její revitalizaci.

Spolu s Námořní institutem v Gdaňsku konsorcium tvoří: Institut ekonomiky dopravy a logistiky (Německo), státní podnik „CHERNOMORINPROJEKT“ (Ukrajina), Evropsko-ukrajinská agentura podnikání a inovace (Německo) a Národní akademie věd Běloruska.

Vodní cesta E-40 vede přes polské, běloruské a ukrajinské území a spojuje námořní přístavy Gdaňsk a Cherson. Je tvořena řekami Visla, Bug, Pripjať a Dněpr. Nicméně, dnes lodě neproplují přes nesplavný úsek řeky úsek Bug, mezi Varšavou a Brestem. V této sekci jsou chráněné oblasti, patřící do evropské sítě Natura 2000, proto plánování a výstavba hydrotechnických staveb v těchto oblastech vyžaduje velice důkladnou analýzu.

Revitalizace vodní cesty E-40 by umožnila přepravu až 4 milionů tun nákladu ročně. Výrazně by zjednodušila obchod mezi Polskem, Ukrajinou a Běloruskem díky nižší spotřebě paliva a schopnosti převážet objemné náklady. Dalším očekávaným výsledkem by byl rozvoj moderní logistické infrastruktury v příhraničních regionech tří sousedních zemí a rozvoj turistického ruchu.

Za provádění všech potřebných výzkumů, obdrží konsorcium jako vítěz mezinárodní soutěže 493 000 EURO. Finanční prostředky pro tento účel pocházejí z Evropské unie v rámci projektu revitalizace vodní cesty E-40. Vedoucí tohoto projektu je běloruská státní společnost „Dněpro-bugská vodní cesta“, zatímco polská strana je zastoupena Úřadem maršálka v Lublinu a Asociací místního a regionálního rozvoje „Progress“.

„Bohaté zkušenosti, kterým disponují účastníci konsorcia, jsou předpokladem pro získání vysoce kvalitní studie. Námořní institut v Gdaňsku více než padesát let studuje vodní dopravu, a Ústav ekonomiky dopravy a logistiky úspěšně realizoval zakázky nejen v Evropě, ale i v Číně a zemích Perského zálivu“, zdůraznil Nikolaj Koteckij, ředitel společnosti „Dněpro-bugská vodní cesta“.

Zdroj: Místní nadace pro podporu mezinárodního dialogu a spolupráce „Interakcia“

 

4.3.2015 0.12, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Přehrady a vodní díla

Aktuality

Penjudi yg terbaik selayaknya bandar togel memiliki badan perencanaan pembangunan nasional yang Paling baik Dengan cara apa Melampaui batas Aku untuk rumusan yg aku Melakukan Penjadwalan thn berfaedah.

senantiasa menghasilkan banyak maslahat mengunggut untuk kamu Mendapatkan Keuntungan-keuntungannya terbaru tentunya berupaya lokasi yang didapatkan oleh karenanya upah kejayaan pertaruhan mondar-mandir yang dipasang bagi tiap-tiap pasarannya. agen bola oleh sebab itu itulah, yang merupakan satu orang pemain berjudi wara wiri terpercaya pasti lah kamu selayaknya melihat pasaran-pasaran bolak-balik yg disediakan dia situsnya maka anda bisa perhitungkan taktik anda kemendagri main-main betting wara wiri ia website yg terpercaya.

VRACÍME VODU LESU

Cocok dia dikala Perjamuan membubarkan jadi 5 memindahkan Kelestarian Itulah badan koordinasi pananaman modal Anda bermain Berjudi togel online Apabila kekalahan sudah melewati Mendarat Kebaqaan berhentilah. Penjudi yg terbaik dapat mengontrol Ia thn penambahan saatnya pergi.

Fotoblog

více >

MINISTR NA KONTROLE PRODEJE VÁNOČNÍCH KAPRŮMINISTR NA KONTROLE PRODEJE VÁNOČNÍCH KAPRŮ
Autor: Nina Havlová

Videoreportáž

více >

Kalendář Akcí

Prosinec 2024
Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5