18.5.2022 12.00, Rubrika: Lodní doprava
Ředitelství vodních cest zahájilo modernizaci přístaviště v Litoměřicích
Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) zahájilo modernizaci současných přístavišť na Labi v Litoměřicích, a pokračuje tak v programu výstavby veřejných přístavišť na Labské vodní cestě pro podporu rekreační plavby.
„Při plavbě po Labi v Ústeckém kraji jsou Litoměřice atraktivním cílem turistů. Dosavadní zázemí již neodpovídalo současným nárokům rekreační plavby, a proto jsme přistoupili k jeho modernizaci,“ uvedl ředitel ŘVC Lubomír Fojtů. ŘVC podle něj ještě letos zahájí výstavbu zcela nových přístavišť pro malá rekreační plavidla v Ústí nad Labem – Brné, Roudnici nad Labem a ve Štětí, aby byla dokončena celá souvislá síť.
Zkvalitňování infrastruktury podporuje i Ministerstvo dopravy, i proto, že počet nově registrovaných plavidel i držitelů průkazů vůdců plavidel každoročně roste. „Úspěšné využívání Baťova kanálu i Vltavy pro cestovní ruch, spojené s oživováním okolí vodní cesty, je inspirací i pro Labe. Prostředkem je právě zajištění dosud chybějící veřejné přístavní infrastruktury,“ konstatoval ředitel odboru vodní dopravy Ministerstva dopravy Evžen Vydra.
Původní přístaviště osobních lodí na Lodním náměstí v Litoměřicích sloužilo téměř po dvacet let pro stání velkých hotelových lodí, pro menší osobní lodě byl nástup cestujících nevyhovující. Pár desítek metrů vzdálené přístaviště malých plavidel na bočním rameni bylo tvořeno lehkými málo stabilními plastovými moduly a plavidla k němu zaplouvala jen obtížně.
Molo přístaviště malých plavidel bylo před několika dny rozebráno a stavební stroje zahájily odtěžování bahnitých nánosů. „Na jeho místě bude namontováno nové plovoucí molo tvořené železobetonovými plováky s dřevěnou pochozí palubou délky 58 m, kde mezi 7 šikmými výložníky bude moci stát až 14 rekreačních plavidel. Na místě jej i za největších povodní bezpečně udrží dvě ocelové dalby zavrtané do skalního dna. Novinkou budou přípojky elektrické energie a pitné vody ke každé lodi a pohodlný bezbariérový přístup po lávce,“ upřesnil Lubomír Fojtů.
Na přístavišti pro osobní lodě bude jedna nástupní plocha snížena o 1 m, aby umožňovala snadný nástup cestujících i na menší osobní lodě. Nové atraktivní designové řešení a kompozitový pochozí rošt na podlaze vytvoří atraktivní bránu do královského města pro návštěvníky připlouvající na palubě lodí. Pobyt lodí ve městě bude pohodlnější a šetrnější pro okolí, protože bude nově k dispozici kapacitní přípojka elektrické energie a pitné vody. Lodě tak již nebudou zbytečně obtěžovat okolí dieselovými agregáty.
„Stavební úpravy mola přístaviště osobních lodí budou probíhat pouze v době, kdy není plánováno stání hotelových lodí a jejich provoz tak nebude nijak omezen,“ uvedl Roman Krupička za zhotovitele stavby firmu LABSKÁ, strojní a stavební společnost s.r.o.. „Přístaviště rekreačních plavidel je nyní demontováno a je mimo provoz až do dokončení nového na počátku září. Snažíme se co nejméně obtěžovat okolí a vrátit mola lodím v nejkratším možném čase,“ dodal.
Stavební náklady na modernizaci přístaviště Litoměřice činí 32,4 milionu korun bez DPH, stavbu financuje Státní fond dopravní infrastruktury.
O dalších aktivitách ŘVC mluví v následujícím krátkém videorozhovoru ředitel ŘVC Lubomír Fojtů, rozhovor najdete i na youtube účtu portálu Naše voda nebo v rubrice „Videoreportáž“ na úvodní stránce v pravém sloupci.
ŘVC, dokumentární foto Naše voda – Nina Havlová
18.5.2022 12.00, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Přehrady a vodní díla, Lodní doprava, Vodní dopravaAktuality
Jihlava bude mít za rok nový vodojem, zlepší zásobování vodou
Akt. 22.11.2024 15.22Rubrika: Nápoje a voda v potravinách
Do vodohospodářské infrastruktury Ostrava investovala přes 800 mil.
Akt. 22.11.2024 15.20Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě