11.4.2025 15.01, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě
ŘVC zahájilo stavbu zázemí přístavu Strážnice na Baťově kanále
Dnes byla zahájena stavba doplnění provozního zázemí na břehu dosavadního přístaviště Strážnice, kde vznikne nové infocentrum a prostory pro správce přístavu.
Po jeho dokončení pak od roku 2026 bude v přístavu zavedena jeho trvalá správa, aby zejména v hlavní turistické sezóně by provoz lodí návštěvníků plynulý a bezproblémový. Navazuje se tak na rozšíření přístaviště zprovozněné v roce 2023. „Cílem projektu je dokončení modernizace a rozšíření přístavu na Baťově kanále, který zlepší podmínky pro rekreační vodní dopravu a turistický ruch v regionu. V roce 2024 do přístaviště zavítalo více než 700 lodí a potvrdilo pozici nejnavštěvovanějšího přístaviště,“ říká Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC), které je investorem a provozovatelem přístaviště, a upřesňuje: „Nové zázemí umožní efektivnější správu přístavních služeb, koordinaci plavebního provozu a nabídne lepší vybavení pro návštěvníky i provozovatele lodní dopravy. Projekt vzniká v úzké spolupráci s městem Strážnice, které jako spoluinvestor vybuduje zastřešení teras, zrekonstruuje vodovodní přípojku, rozšíří areálové rozvody elektřiny a v neposlední řadě základové konstrukce pro budoucí stravovací zařízení. Toto zázemí tak přinese zlepšení dostupnosti a kvality služeb rovněž pro obyvatele a turisty pohybující se po břehu vodní cesty.“
Nově budované technické zázemí přístaviště Strážnice realizované Ředitelstvím vodních cest ČR se skládá z objektu kapitanátu, skladu a okolních zpevněných ploch včetně potřebných inženýrských sítí.
„Tento projekt představuje důležitý krok k rozvoji turistické infrastruktury města. Díky němu bude přístav na Baťově kanálu modernější a lépe vybavený, což přispěje k většímu komfortu návštěvníků a provozovatelů vodní dopravy. V první fázi bude realizován kapitanát, sklad, inženýrské sítě, základy pro budoucí stravovací zařízení a návazně pak zastřešení teras a zpevněné plochy. Po celou dobu výstavby zázemí během plavební sezóny nebude narušen provoz přístaviště ani pohyb pěších a cyklistů po břehu Baťova kanálu. Zařízeni staveniště v nezbytném minimálním rozsahu je umístěno v nástupní časti areálu v místě části parkoviště, zbývající plocha bude ponechaná k parkovaní v běžném režimu. Dopravní obsluhu staveniště budeme směřovat z ulice Bzenecké použitím jižní příjezdové trasy, aby nebylo nákladní dopravou zatíženo centrum obce,“ uvedl Miloslav Brlovský, jednatel stavební firmy STCH, s.r.o., která realizuje stavbu. „Přístup k objektu sociálního zázemí v navazujícím prostoru přístaviště nebude výstavbou nijak omezen. Snažíme se s ohledem na charakter okolní zástavby a turistickou sezónu minimalizovat negativní vlivy na nejbližší okolí jako hluk, prašnost a omezeni dopravy. Zabrána bude jen část parcely přístaviště nezbytně nutná pro realizaci stavby,“ dodal.
Dokončení projektu se předpokládá v září 2025. Po dobu realizace budou občané průběžně informováni o průběhu stavby a případných omezeních. Realizační náklady ve výši 8,5 mil. Kč včetně DPH financuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Zdroj a foto: ŘVC
11.4.2025 15.01, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Přehrady a vodní díla, Lodní doprava, Vodní doprava
Aktuality

Sucho v Česku: Od 1. ledna spadlo jen 46 % normálu srážek
Akt. 16.4.2025 16.16Rubrika: Prevence povodní, voda v krajině