24.9.2014 15.10, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Prevence povodní, voda v krajině, Podnikání s vodou a zákony, Přehrady a vodní díla
Skalický: Rozvoj pražských břehů potřebuje koncepci
Kandidát na starostu Prahy 5 Jan Skalický nabízí Pražanům vyšší turistické a dopravní využití pražských náplavek. Tvrdí to ve své dnešní tiskové zprávě.
Jeho záměrem je vybudování moderních přístavišť a mol, která by sloužila nejenom k přepravě osob, ale především k vytvoření podmínek pro přistávání lodí nejen výletních, ale také linkových, tranzitujících lodí, malých plavidel a také pro krátkodobá stání lodí návštěvníků. Návrh rozvoje podporoval Skalický už jako někdejší šéf Ředitelství vodních cest. „Mým cílem je využití řeky, tak jak je běžné v ostatních evropských metropolích. Smutnou ukázkou je například Smíchovská náplavka. V části od Palackého mostu k Železničnímu mostu jde o naprosto zanedbanou lokalitu. Velkým a neřešeným problémem také je, kde vlastně končí odpady z desítek lodí nebo jakým způsobem se manipuluje s palivem. Potřebujeme místa, kde bude možno pohodlně natankovat a odevzdat odpad tam, kam patří. Řešením jsou kotviště včetně bezpečnostní vybavenosti a hygienického zázemí na plovoucích molech,“ říká Skalický.
Koncepce počítá i s celou řadou volnočasových aktivit, jak celou lokalitu zatraktivnit. Celý projekt je navržen tak, aby v případě ohrožení povodní, mohl být v krátké době bezpečně zajištěn v souladu se zájmy hlavního města Prahy i Povodí Vltavy. V projektu se počítá nejenom s hygienickým zázemím, ale i vyřešením komunikační cesty k parkovišti pro osobní automobily, zajištěním stání pro malá rekreační plavidla včetně možnosti připojení na elektrickou energii při stání přes noc, pokladnami, čekárnami apod. Odjezdy všech lodí na nástupních místech a přístupech do terminálů budou probíhat na základě digitálního systému.
„Celá koncepce je vytvořena tak, aby byla řeka maximálně využita a došlo k výrazné a efektivní změně nevábného prostředí v blízkosti Vltavy. K tomu je nutná součinnost všech zainteresovaných stran,“ dodává Skalický.
Jan Skalický se celou svou profesní kariéru věnuje dopravě, územnímu rozvoji měst a vodních cest. V letech 2011 – 2013 působil ve funkci ředitele vodních cest ČR. Jeho cílem je pohnout sklíčovými projekty jako je Radlická radiála, Dvorecký most přes Vltavu, lanovka z Barrandova do Nových Butovic, dálniční známka pro Pražany a podobně.
Naše voda, foto Naše voda – Nina Havlová (náplavka při povodni)
24.9.2014 15.10, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Prevence povodní, voda v krajině, Podnikání s vodou a zákony, Přehrady a vodní díla