13.11.2018 15.31, Rubrika: Nápoje a voda v potravinách
SodaStream spustila kampaň proti plastům na jedno použití
Společnost SodaStream International LTD. dnes představila novou video kampaň zaměřenou na ekologické škody způsobené v důsledku využívání umělohmotných lahví na jedno použití. Informovala o tom Clara Amselem, Global Public Relations Manager společnosti.
Hlavní postavou videoklipu ke kampani je zpívající mořská želva, která apeluje na lidi, aby ve svém životě udělali drobnou, ale důležitou změnu a přešli na lahve, které lze použít opakovaně. Ve videoklipu se objevuje metaforický motiv zelených kopců a modrého oceánu, obojí postupně zamořuje plastový odpad. „Umělé hmoty se v poslední době staly globální hrozbou – jejich dopad na lidské zdraví zatím není definitivně vyhodnocený, ale už teď je jasné, jak ničivý vliv mají na oceány a život v moři,“ konstatoval Daniel Birnbaum (CEO). „V kampani jsme se rozhodli dát prostor právě mořským živočichům a společně s nimi apelovat na lidi i velké firmy, aby přestali používat umělohmotné předměty na jedno použití a dali přednost produktům, jež lze použít opakovaně.“ Videoklip je k vidění zde.
Hlavní postavu mořské želvy namluvil a nazpíval sir Rod Stewart. V klipu dále vystupuje populární islandský herec Thor Bjornsson zvaný The Mountain čili Hora, případně čím dál tím populárnější herečka Sarah Catherine Hooková. Sbor lidí i mořských zvířat, které trpí plastovými odpadky v oceánu, v klipu zpívá píseň Ocean of Change, napsanou na objednávku společnosti SodaStream přímo pro tuto kampaň. Hlavním poselstvím textu je myšlenka, že se neveselá situace dá změnit, je to jen a jen v lidských rukou.
Souběžně s videoklipem SodaStream představuje novou webovou stránku www.FightPlastic.com, kde rovněž apeluje na zákazníky, aby jednorázové plastové lahve nepoužívali. „S každou SodaStream lahví na opakované použití nahradíme tisíce těch jednorázových. Pokud ale chceme skutečně účinně bojovat proti globálnímu znečištění, chce to víc než jen lahve. Je zapotřebí přestat používat jednorázová brčka, kelímky i igelitové tašky,“ pokračuje Birnbaum. „Společnost SodaStream doufá, že k téhle změně novou kampaní přispěje. Je to v našich rukou.“
Naše voda, foto Naše voda – Nina Havlová
13.11.2018 15.31, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Nápoje a voda v potravinách, Čistota vody a rekreace, Podnikání s vodou a zákony, Statistiky a kauzy