14.12.2017 8.48, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Prevence povodní, voda v krajině, Podnikání s vodou a zákony, Vodovody a kanalizace
Veolia: Pro řešení změny klimatu je nutná mobilizace firem
Na den přesně dva roky poté, co bylo dosaženo historické Pařížské dohody o klimatu, pořádají francouzský prezident Emmanuel Macron, prezident Světové banky Jim Yong Kim a generální tajemník OSN Antonio Guterres v Paříži setkání One Planet Summit.
Na tomto summitu se schází čelní představitelé z celého světa, aby se zabývali konkrétními řešeními reagujícími na bezodkladné ekologické problémy naší planety. U příležitosti této akce, jíž se účastní rovněž generální ředitel skupiny Veolia Antoine Frérot, připomíná Veolia významnou roli firem v boji proti změnám klimatu. Účastníci One Planet Summit mají tři cíle: „Podnikat konkrétní a kolektivní kroky; inovovat s cílem přizpůsobit naše systémy a zrychlit proces snižování emisí skleníkových plynů a být solidární s těmi nejzranitelnějšími a nejpotřebnějšími dle zásady: jsme JEDNA JEDINÁ planeta!“
Loni v listopadu vydalo 15 000 vědců z celého světa výstražnou zprávu, že šance na to, že se podaří zvyšování teploty udržet na hodnotách nižších než dva stupně, se každým dnem snižují. Podle generálního ředitele Veolie je mobilizace podniků, společně s veřejným sektorem a občanskou společností, zásadní složkou v boji proti změnám klimatu. „Protože právě firmy jsou jádrem výrobních a inovačních procesů a mohou nejlépe vymýšlet a realizovat rozumná řešení. To proto, že již vědí, že mohou mnohé získat, půjdou-li v čele tohoto boje, anebo mnoho ztratit, budou-li ho ignorovat,“ zdůraznil Frérot.
Závazky Veolie v oblasti boje proti změně klimatu:
– Rozvíjet cirkulární ekonomiku v oblasti transformace odpadů na nové zdroje. Například při výrobě láhve z recyklovaného PET se uvolní o 70 % méně CO2 než při její výrobě z ropných surovin.
– Přeměňovat metan vznikající na skládkách na ekologickou energii (bioplyn, elektřinu či teplo). To proto, že příspěvek metanu ke vzniku skleníkového efektu je ve skutečnosti 40 % –stejně jako u CO2.
– Stanovit předvídatelnou a robustní cenu emisí uhlíku. Cílem je aplikovat u plynů s obsahem uhlíku stejný princip (kdo znečišťuje, platí), jaký se již dlouhodobě a s úspěchem využívá u odpadů. Veolia si stanovila interní cenu uhlíku, která slouží při hodnocení investic skupiny.
Veolia se rovněž angažuje v oblasti adaptace a navrhuje řešení umožňující zvýšit odolnost konkrétních území.
Zdroj a foto (Antoine Frérot) Veolia