8.11.2020 12.56, Rubrika: Vodní doprava
Za 10 dní začíná další etapa prací pod plavební komorou Kořensko
Od 18. listopadu 2020 bude zahájena druhá etapa prohloubení téměř dvoukilometrového úseku pod plavební komorou Kořensko tak, aby byly zajištěny požadované plavební hloubky i při nižší hladině v Orlické nádrži v době, kdy je plavební komora Kořensko provozuschopná.
Cílem je omezení počtu dní, kdy se plavba musí v průběhu plavební sezóny kvůli nedostatku vody zastavovat. Jak přitom uvádí státní podnik Povodí Vltavy, v období mezi roky 2003 až 2018 docházelo z uvedeného důvodu k zastavení plavby v průměru 62 dní z celkových 214 dní plavební sezóny.
Vodní cesta mezi Českými Budějovicemi a nádrží vodního díla Orlík se buduje kontinuálně od roku 2008 v celkovém nákladu 2 miliardy Kč. Délka cesty s navazující nádrží VD Orlík je 93 km, bez Orlíku je ale délka jen 37 km. V letošním roce probíhá už od začátku října postupné snižování hladiny v nádrži Kořensko na cílovou kótu 344.0 m n.m., aby bylo možné zahájit plánované práce. Ty jsou rozvrženy tak, aby hlavní část prací prováděných v korytě probíhala vždy mimo plavební sezonu. Práce by měly být dokončeny v březnu roku 2021.
Naše voda, ilustrační foto (nádrž Kořensko – pohled z lokality Nový Dvůr) Naše voda – Nina Havlová
8.11.2020 12.56, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Přehrady a vodní díla, Vodní dopravaAktuality
Výročí Karlínské vodárny: Historie a zajímavosti unikátní stavby
Akt. 25.11.2024 10.21Rubrika: Vodovody a kanalizace
Směrnice EU nutí pardubické vodárny investovat miliardy do čištění odpadních vod
Akt. 25.11.2024 8.58Rubrika: Čistota vody a rekreace, Voda a naše peněženka, Vodovody a kanalizace