8.10.2018 10.15, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Prevence povodní, voda v krajině, Přehrady a vodní díla, Vodní doprava
Začaly opravy posledního úseku Baťova kanálu
Vzrůstající lodní provoz na Baťově kanále si žádá stále více pozornosti a také finančních prostředků na údržbu a obnovu této vodní cesty. Kromě příprav plavební cesty na nadcházející sezónu začal proto státní podnik Povodí Moravy s opravou posledního úseku severní větve Baťova kanálu – úseku mezi plavebními komorami Huštěnovice a Babice.
Jak přitom dnes informovala Jana Kučerová z tiskového oddělení Povodí Moravy, od října do dubna 2019 bude v této části plavebního kanálu maximálně snížena hladina, aby stavební stroje mohly provádět patřičné úkony při obnově parametrů plavební dráhy, opravě a zajištění stabilizace břehů a hrází plavebního kanálu. „Veškeré práce budou zajišťovány z levého břehu Baťova kanálu tak, aby nezasahovaly do pravobřežní části hrází s cyklostezkou a provoz na ni mohl být bez omezení zachován,“ říká generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák. Stavba je financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury a výše nákladů je 13,3 mil. Kč.
Povodí Moravy jako správce významné vodní cesty – Baťova kanálu, se podílí na jeho údržbě také vlastními prostředky. Byla již zahájena příprava Baťova kanálu na nadcházející sezónu. Jednou z hlavních činností je zajištění parametrů plavební dráhy daných legislativou – jedná se o udržování plavebních hloubek v celé šířce plavební dráhy, odstraňování překážek z plavební dráhy, opravy břehového opevnění a značení vodní cesty plavebními znaky.
Udržování bezpečného a provozuschopného stavu vodní cesty a zajišťování provozních funkcí všech zařízení sloužících plavebnímu provozu, je trvalý úkol správce této významné vodní cesty. Aby byl provoz co nejméně omezen, je nutno většinu oprav a údržby provádět mimo plavební sezónu, což značně komplikuje provádění prací a prodlužuje termíny realizací jednotlivých oprav či staveb.
Baťův kanál je jednou z nejvýznamnějších atrakcí jihovýchodní části Zlínského a Jihomoravského kraje, o čemž svědčí každoročně stoupající počet lidí, kteří ho navštíví. V letošní plavební sezóně, podle informací Povodí Moravy byl dokonce dosažen rekordní počet lodí, které se proplavily plavebními komorami – v průměru se každou plavební komorou proplavilo 3 526 lodí, což je o 416 lodí více než loni.
Naše voda, ilustrační mapka: Povodí Moravy
8.10.2018 10.15, Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě, Čistota vody a rekreace, Prevence povodní, voda v krajině, Přehrady a vodní díla, Vodní dopravaAktuality
Dobrovolní hasiči z Jílového u Prahy mají novou hasičskou zbrojnici
Akt. 27.11.2024 13.56Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě
Perspektivy původní populace tisu červeného v širší oblasti Podyjí
Akt. 27.11.2024 13.55Rubrika: Co bychom měli vědět o vodě